Podmienky používania platformy „STATUS23“
(ďalej len „portál“)
- „STATUS23“ je unikátna online platforma postavená na princípe sociálnej siete, ktorá ponúka politikom na akejkoľvek štátom schválenej správnej úrovni priestor na prezentáciu svojich predstáv o usporiadaní právnych vzťahov, komunikáciu svojich myšlienok a cieľov medzi sebou navzájom a s verejnosťou, ako aj priestor pre volebnú kampaň alebo zviditeľnenie sa. Zároveň ponúka širokej verejnosti prehľadnú štruktúrovanú databázu celej politickej scény s možnosťou filtrovania názorov politikov, a to od obecného poslanca , či starostu obce s 1000 obyvateľmi až po prezidentských kandidátov Slovenskej republiky, vrátane europoslancov.
- Prevádzkovateľom portálu je status23 s.r.o. IČO: 52207633 so sídlom na Šafárikovom námestí 7, 811 02 Bratislava .
- Portál „STATUS23“ je portál, ktorý rešpektuje všetky princípy demokracie a právneho štátu podľa Ústavy SR, zákonov a iných všeobecne záväzných právnych predpisov platných a účinných v Slovenskej republiky. Portál sa zaväzuje nediskriminovať ani priamo nepodporovať žiadny konkrétny politický subjekt a zachovávať svoj neutrálny status voči všetkým registrovaným užívateľom s ohľadom na zásadu rovnosti všetkých. Portál nikdy a v žiadnom prípade nepodporuje, nepropaguje ani neschvaľuje ani netoleruje žiadne potláčanie, obmedzovanie alebo diskrimináciu akejkoľvek skupiny ľudí na základe, či už pohlavia, rasy, farby pleti, jazyku, viery a náboženstva, politického, či iného zmýšľania, národný alebo sociálny pôvod, príslušnosť k národnosti alebo etnickej skupine, majetok, rod alebo iné postavenie. Nikoho tiež nemožno z týchto alebo iných zákonom upravených dôvodov pozitívne alebo negatívne diskriminovať, poškodzovať, zvýhodňovať alebo znevýhodňovať.
- Každý, kto mieni využívať obsah portálu (ďalej aj „návštevník“ alebo „užívateľ“) je povinný sa oboznámiť s podmienkami používania portálu „STATUS23“ (ďalej aj „podmienky“) a tým, že obsah portálu využíva, prehlasuje, že sa oboznámil s týmito podmienkami, vyjadril súhlas s ich obsahom a zaväzuje sa ich v celom rozsahu a dobrovoľne dodržiavať. Pri využívaní obsahu portálu musí návštevník dodržiavať aj ostatné právne predpisy a etické a morálne pravidlá. Maloletí alebo osoby, ktoré majú obmedzenú alebo pozbavenú spôsobilosť na právne úkony môžu využívať obsah portálu len pod nepretržitým dohľadom zákonného zástupcu či inej oprávnenej osoby. Návštevníkom je neregistrovaná osoba, ktorá má právo získavať informácie z obsahu portálu bez akejkoľvek možnosti zasahovania do jeho verejne viditeľnej časti . Užívateľ je registrovaná osoba podľa jednotlivých stupňov registrácií, ku ktorým prislúchajú rozdielne práva a povinnosti.
- Prevádzkovateľ nezaručuje a nevyhlasuje, že užívanie portálu splní všetky alebo ktorékoľvek požiadavky návštevníka alebo užívateľa, prípadne, že bude po celú dobu neprerušené, včasné, bezpečné alebo bezchybné.
- Za využívanie obsahu portálu sa považuje prezeranie obsahu prostredníctvom internetového prehliadača, využívanie aplikácií zverejnených na portáli, sťahovanie informácií a súborov z portálu (download), vkladanie diskusných príspevkov, vkladanie a odosielanie akéhokoľvek obsahu na portál alebo jeho prevádzkovateľovi (upload), odpovede na zverejnené inzeráty alebo využitie akejkoľvek aj v budúcnosti nainštalovanej funkcie, určenej pre danú kategóriu užívateľa alebo návštevníka.
- Obsahová ako aj grafická, zvuková či iná forma obsahu je chránená autorským právom prevádzkovateľa ako aj tretích osôb, ktorých diela a iné výsledky tvorivej duševnej činnosti sú publikované na portáli (ďalej aj „portál“), pričom akékoľvek aj čiastočné kopírovanie, ďalšie rozširovanie, spracovávanie a publikovanie akejkoľvek časti portálu bez predchádzajúceho výslovného a písomného súhlasu prevádzkovateľa portálu je zakázané. Súhlas možno udeliť aj elektronicky. Návštevník môže využiť obsah portálu výlučne pre svoju osobnú potrebu. Týmto nie je dotknuté právo citácií a používania odkazov formou hypertextového odkazu, s presním citovaním podľa zásad používania citácií ktoré upravuje autorský zákon.
- Užívateľ uložením, dodaním, spracovaním, upravením alebo akýmkoľvek konaním, ktorého dôsledkom bude verejne viditeľný príspevok užívateľa, zároveň poskytuje spoločnosti status 23 s.r.o. neodvolateľné a trvalé právo šíriť, vydávať, upravovať, spracovávať, publikovať, odplatne alebo bezodplatne scudzovať, dávať do ďalšieho užívania tretím osobám obsah poskytnutý užívateľom.
- Zakazujú sa akékoľvek nepovolené zásahy do technickej stránky a obsahovej stránky portálu. Výslovne sa zakazuje pod hrozbou podania trestného oznámenia zasahovanie do prevádzky ,ako aj funkčnosti portálu, ohrozovanie bezpečnosti portálu, vkladanie nežiadúcich súborov( za nežiadúci sa považuje taký obsah alebo program alebo usporiadanie dát ,ktoré môže aj potencionálne mať za dôsledok poškodenie systému, práva , alebo dobrého mena spoločnosti status23 s.r.o.) , prenikanie do verejne neprístupných súborov a častí, menenie informácií a pod. V prípade podozrenia na takúto činnosť prevádzkovateľ bez predchádzajúceho upozornenia vyrozumie orgány činné v trestnom konaní.
- Prevádzkovateľ portálu ako aj tretie osoby, ktorých diela sú súčasťou obsahovej stránky portálu nenesú žiadnu zodpovednosť za škody alebo ujmy, ktoré by mohli vzniknúť v dôsledku využitia akejkoľvek informácie z portálu alebo v dôsledku nedostupnosti portálu, keďže prevádzkovateľ, ako aj tretie osoby, ktorých diela sú súčasťou portálu nezaručujú úplnú bezchybnosť, správnosť a úplnosť zverejnených informácií. Rovnako prevádzkovateľ nezaručuje neustálu a nepretržitú dostupnosť portálu.
- Portál obsahuje odkazy na iné internetové stránky ako aj zobrazovanú reklamu, za obsah ktorých nenesie prevádzkovateľ žiadnu zodpovednosť, keďže ich správnosť a pravdivosť nemá možnosť ovplyvniť, či overiť. Prevádzkovateľ nie je účastníkom právnych vzťahov, do ktorých vstúpi užívateľ so subjektami, na ktoré odkazujú tieto odkazy a ani neručí za záväzky vzniknuté z týchto vzťahov. Zverejnenie odkazu na iné internetové stránky ani zobrazovaná reklama na portáli neznamená, že prevádzkovateľ súhlasí s obsahom týchto stránok, podporuje ich alebo schvaľuje ich obsah. Ak prevádzkovateľ dostane príkaz, rozhodnutie alebo inú formu upozornenia od oprávnených subjektov štátnej, správnej alebo súdnej moci tieto príkazy bez ohľadu na svoje záväzky k tretím stranám splní, pričom uhradené alebo dohodnuté plnenia v prospech prevádzkovateľa sú povinné tretie strany dodržať.
- Zverejňované články ako aj diskusné príspevky môžu vyjadrovať vlastné názory autorov a návštevníkov portálu a ich obsahová stránka nemusí byť správna alebo morálna. Za tento obsah nenesie prevádzkovateľ žiadnu zodpovednosť, za obsah zodpovedá užívateľ, ktorý príspevok pridal či komentoval. Každý návštevník portálu má však možnosť nahlásiť nevhodný diskusný príspevok, ktorý môže byť administrátorom stránky na základe jeho vlastnej úvahy vymazaný. Pri opakovanom ( druhom) porušení pravidiel oznámených v prvom upozornení alebo v týchto podmienkach( aj po ich novelizáciách zo strany prevádzkovateľa), má prevádzkovateľ právo uložiť užívateľovi zmluvnú pokutu až do výšky 10 000,- Eur, za každé ďalšie konanie, ktoré je v rozpore so záujmami prevádzkovateľa.
- Za informácie poskytnuté jedným užívateľom portálu druhému užívateľovi alebo návštevníkovi formou diskusných príspevkov alebo iného obsahu nenesie prevádzkovateľ portálu žiadnu zodpovednosť, nakoľko neoveruje ich pravosť, správnosť alebo pravdivosť. V tejto časti sa prevádzkovateľ správa tak, ako telekomunikačná spoločnosť, ktorá nekontroluje a nezasahuje do digitálnych súborov prepísaných z ľudského hlasu alebo textu do dát, ktoré prijíma jeden, alebo viacerí užívatelia alebo návštevníci telekomunikačnej siete.
- Prevádzkovateľ portálu si vyhradzuje právo kedykoľvek meniť, dopĺňať a odstraňovať akúkoľvek časť obsahu portálu alebo jeho obsahu. Každý návštevník a užívateľ portálu berie na vedomie a súhlasí , že ktorákoľvek zverejnená alebo nezverejnená informácia môže byť kedykoľvek zmenená, doplnená, archivovaná alebo vymazaná, či už z dôvodu aktualizácie, z dôvodu odstránenia chybnej či spornej informácie alebo aj bez udania dôvodu. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo vymazať aj článok vložený užívateľom s predchádzajúcim súhlasom prevádzkovateľa, a to aj bez uvedenia dôvodu.
- Informácie, ktoré sa zverejňujú na portáli sa môžu stať z dôvodu neskorších legislatívnych zmien alebo z iných dôvodov neaktuálne, preto je nevyhnutné zverejňované informácie posudzovať z hľadiska času ich zverejnenia. Informácie o kontaktoch a adresách inštitúcií ako aj iné informácie je užívateľ povinný si overiť na oficiálnych stránkach ústredných orgánov štátnej správy a pod. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za škody spôsobené nesprávnymi kontaktnými údajmi ani ostatnými informáciami, keďže negarantuje ich správnosť ani aktuálnosť a portál nie je oficiálnym zdrojom týchto informácií.
- Prevádzkovateľ nezabezpečuje neustálu kontrolu jemu zasielanej elektronickej pošty a kontaktných formulárov, preto upozorňuje užívateľov a návštevníkov, že zasielané informácie nemusí prevádzkovateľ obdržať a ak ich obdrží, nemusí sa s nimi oboznamovať. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo neoboznamovať sa so všetkými zasielanými informáciami, žiadosťami či inými údajmi. Prevádzkovateľ nie je povinný zálohovať ani chrániť obsah portálu a preto nenesie zodpovednosť za zničenie obsahu vloženého užívateľom alebo za jeho narušenie.
- Pre sprístupnenie niektorých častí portálu, najmä vkladanie diskusných príspevkov, článkov a iných súčastí portálu sa vyžaduje registrácia na portáli. Registračný formulár je užívateľ povinný vyplniť pravdivo. Prevádzkovateľ portálu si vyhradzuje právo zrušiť každé konto, ktoré bolo založené bez uvedenia pravdivých údajov alebo aj z iných dôvodov, pričom dôvod zrušenia konta alebo zamedzenia prístupu do časti portálu vyžadujúcej registráciu nie je prevádzkovateľ povinný uviesť. Zámerom prevádzkovateľa je, aby sa autori príspevkov vkladaných na portál neskrývali za anonymné alebo neúplné užívateľské mená, vzhľadom na charakter portálu sa vyžaduje seriózny a otvorený prístup jeho užívateľov. Akékoľvek preukázané narušenie tejto zásady alebo samotné pochybnosti oprávňujú prevádzkovateľa k zrušeniu registrácie resp. užívateľského konta a postupu podľa bodu 13. týchto podmienok. Prevádzkovateľ je oprávnený overiť si správnosť, pravdivosť a aktuálnosť vkladaných informácií bez časového obmedzenia a za týmto účelom osloviť samotného užívateľa alebo iné subjekty.
- Portál je rozdelený na jednu bezplatnú a tri predplatené samostatné privátne zóny, resp. balíky služieb:
- Neregistrovaný návštevník- nemusí sa prihlasovať ani poskytovať žiadne údaje vidí všetok obsah, avšak nemá možnosť komentovať ani iným spôsobom sa vyjadrovať k obsahu portálu,
- Registrovaný užívateľ- po prihlásení do portálu môže bezplatne komentovať zverejnené príspevky, články a iný obsah pridaný registrovanými predplatenými užívateľmi. Na prihlásenie sa vyžadujú iba meno, priezvisko, mail a v prípade prihlásenia cez Facebook sa bude zdieľať fotografia užívateľa,
- Mini – (platený profil), ktorý zahŕňa profil- vizitku, základný životopis (aktuálna pozícia, aktuálne kandidatúry, vzdelanie), vlastný blog, Možnosť vyjadriť podporu iným politikom, 490 kreditov s platnosťou na 30 kalendárnych dní,
- Štandard- (platený profil), ktorý zahŕňa všetky funkcie balíka mini, rozsiahly životopis, možnosť zverejňovať odpovede na otázky redakcie a verejnosti, možnosť zverejniť politický program (max. 5 bodov) a ciele s informáciou o ich splnení, 2990 + 500 kreditov s platnosťou na 30 kalendárnych dní.
- Premium- Všetky funkcie balíka Štandard, možnosť navrhovať otázky ostatným politikom, neobmedzený počet bodov politického programu, možnosť zdôvodňovať odpovede na otázky, možnosť propagovať svoj obsah na oficiálnych sociálnych kanáloch Status23, 6990+1500 kreditov s platnosťou na 30 kalendárnych dní.
Ceny jednotlivých predplatených služieb sú zverejnené na portáli.
- Kredit, je na portáli formou všeobecne využiteľnej zľavy za ponúkané služby. Kredity môže registrovaný užívateľ použiť na propagáciu svojho obsahu, tak aby zvýšil ich viditeľnosť pre rôzne skupiny návštevníkov, či iných používateľov portálu a to podľa podmienok uvedených v čase jeho uplatnenia na portáli Status23.
- Každý s balíkov je platný na 30 kalendárnych dní od jeho aktivácie. V prípade prechodu na vyšší balík služieb sa automaticky aktiváciou vyššieho balíka poskytujú jeho služby, pričom 30 dňová doba platnosti začína plynúť znova, počnúc navýšením balíka. V prípade prechodu na nižší balík predplatených služieb ostávajú užívateľovi k dispozícií funkcie balíka až do konca predplateného 30 dňového obdobia a následne sa aktivuje nižší balík služieb.
- Užívateľ aktiváciou balíka služieb zakladá predplatné pre služba formou automatických platieb po uplynutí obdobia 30 kalendárnych dní. V prípade, ak si predplatený užívateľ neželá využívať služby naďalej, kedykoľvek môže predplatné príslušného balíka znížiť alebo zrušiť, prostredníctvom portálu alebo mailom : admin@status23.sk . Výpoveď z užívania služby alebo jej časti daná užívateľom, návštevníkom alebo prevádzkovateľom nadobúda platnosť v okamihu jej doručenia. Účinnosť nadobúda po uplynutí lehoty, na ktorú bola služba uhradená, s výnimkou čl. 2 (pravidlá diskusie a pridávania obsahu), kedy účinnosť nastáva odstránením nevhodného obsahu. Zaplatené úhrady prevádzkovateľ nevracia.
- Neoddeliteľnou súčasťou podmienok používania portálu Status23 sú aj pravidlá diskusie a pridávania obsahu a zásady ochrany osobných údajov.
- Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto podmienky ako aj iné pravidlá, pričom nové podmienky nahrádzajú dovtedy platné a účinné podmienky bez toho, aby bol prevádzkovateľ povinný upozorňovať užívateľov na ich zmenu. Tie ustanovenia starších podmienok, ktoré nie sú v rozpore s novými podmienkami a ostanú zverejnené súčasne s novým znením ostávajú v platnosti.
Zásady ochrany osobných údajov
- Prevádzkovateľ (ďalej ako „spracovateľ“) spracováva údaje užívateľa a návštevníka (ďalej ako „dotknutá osoba“) za účelom poskytovania Služieb užívateľovi a návštevníkovi (zameranie Služieb Prevádzkovateľa je poskytovanie a sprostredkovanie informácií z politického prostredia. Medzi tieto informácie patria najmä obrazové, zvukové, obrazovo- zvukové, textové obsahy, pridané registrovanými členmi podľa príslušných predplatených služieb a balíčkov.)
- Za účelom poskytovania Služieb užívateľovi budú v nevyhnutnom rozsahu spracované údaje uvedené dotknutou osobou pri registrácii, ako i údaje dobrovoľne vložené priamo dotknutou osobou pri poskytovaní jednotlivých Služieb vzťahujúce sa k predmetu plnenia Služby (napr. Príspevky, platobné údaje užívateľa a pod.). Ak dotknutá osoba nesúhlasí s poskytnutím svojich údajov za týmto účelom, objektívne a technicky nie je ani možné ich zozbieranie alebo spracovanie na účely poskytnutia Služieb. Tento rozsah údajov je Prevádzkovateľ zároveň oprávnený spracovať i v prípade ochrany svojich práv v prípadnom spore s užívateľom alebo návštevníkom ako i v prípade, ak mu poskytnutie údajov ukladá zákon.
- Údaje o dotknutých osobách použije Spracovateľ výlučne v medziach a v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len: „nariadenie GDPR“) a ustanoveniami. zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane osobných údajov“) a týchto Podmienok. Prevádzkovateľ spracováva osobné údaje, ktoré si užívateľ ako dotknutá osoba zadal sám pri registrácii, a to v rozsahu uvedenom v registračnom formulári (meno, priezvisko, email a v prípade politických subjektov s predplatenými balíkmi služieb aj dátum narodenia, prípadne anonymizované platobné údaje, politická príslušnosť a telefónne číslo užívateľa, ktorý je fyzickou osobou) a iné údaje ktoré vkladá alebo zadáva užívateľ dobrovoľne sám pri využívaní Služieb.
- Portál neuchováva informácie o kreditných kartách. Tieto údaje sú anonymizované a zabezpečené formou transaction ID, ktorá neumožňuje zbierať platobné informácie od užívateľov. Portál je povinný uchovávať informácie o vykonaných platobných transakciách v zmysle príslušných právnych predpisov.
- Prevádzkovateľ uchováva aj iné ako osobné údaje, a to napr. názov spoločnosti, IČO, emailová adresa a telefónne číslo užívateľa, ktorý je právnickou osobou, a súkromné údaje, ktorými sú všetky údaje, ktoré nie sú verejne prístupné ostatným užívateľom alebo nie sú inak zdieľané (napríklad údaje, pri ktorých bolo užívateľom uvedené „nezverejniť“ a pod.) a pošta, a to aj v prípade, ak je zdieľaná. Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje užívateľa na účely registrácie a služieb s tým súvisiacich na základe zmluvy podľa čl. 6 ods. 1 písm. b) nariadenia GDPR a v súlade so zásadami ochrany osobných údajov podľa týchto zásad. Neposkytnutie osobných údajov užívateľom znamená nemožnosť uzatvorenia zmluvného vzťahu a poskytovania služieb, ktoré súvisia s registráciou. Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje užívateľa aj na účely skvalitňovania svojich služieb pre užívateľov, zobrazovania reklamy a zasielania reklamných e-mailov v súlade s týmito pravidlami a zásadami a za účelom ochrany služby a iných užívateľov na základe oprávneného záujmu podľa čl. 6 ods. 1 písm. f) nariadenia GDPR.
- Osobné údaje užívateľa môžu byť v súvislosti s niektorými službami, poskytovanými na portáli sprístupnené resp. zverejnené iným osobám, t. j. iným užívateľom za účelom poskytovania Služieb alebo poskytnuté partnerským subjektom - príjemcom v súlade so Zákonom o ochrane osobných údajov a nariadením GDPR. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za zneužitie údajov, uverejnených na Portáli v súlade s ustanoveniami zákona o ochrane osobných údajov a nariadenia GDPR a/alebo údajov, ktoré Používateľ sám uverejní a stanú sa teda verejne prístupnými.
- Užívateľ, ktorého osobné údaje sú spracúvané Prevádzkovateľom, má právo od Prevádzkovateľa požadovať prístup k osobným údajom, ktoré sa ho týkajú, ako aj právo na opravu, vymazanie a zabudnutie alebo obmedzenie spracúvania týchto údajov. Užívateľ má súčasne právo namietať proti spracúvaniu osobných údajov, ktoré sa ho týkajú a právo na prenosnosť týchto údajov. Ak sú žiadosti užívateľa v postavení dotknutej osoby zjavne neopodstatnené alebo neprimerané, najmä pre ich opakujúcu sa povahu, Prevádzkovateľ môže požadovať primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady na poskytnutie informácií alebo odmietnuť konať na základe žiadosti. Kontakt na prevádzkovateľa, je vždy uvedený na portáli. Prostredníctvom tohto kontaktu môže užívateľ realizovať svoje práva vyplývajúce s ochrany osobných údajov.
- Portál umožňuje zasielanie nových informácií zverejnených na portáli prostredníctvom elektronickej pošty „Newsletter“. Na zasielanie newslettera sa prihlási užívateľ zadaním svojej e-mailovej adresy (adresa elektronickej pošty) a zaškrtnutím príslušného políčka so súhlasom na zasielanie elektronickej pošty formou „Newsletter“. Z odberu newslettera sa používateľ odhlási klikom na link uvedený v elektronickej pošte obsahujúcej newsletter alebo napísaním individuálne žiadosti prevádzkovateľovi. Zadaním svojej e-mailovej adresy a zaškrtnutím príslušného políčka so súhlasom vyjadruje užívateľ súhlas s prijímaním reklamy elektronickou poštou podľa § 3 ods. 3 zákona č. 147/2001 Z. z. o reklame a § 65 ods. 2 zákona č. 610/2003 Z. z. o elektronických komunikáciách a uvádza, že vyžaduje službu podľa § 4 ods. 6 zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode. Prevádzkovateľ nezodpovedá za prenášané informácie podľa § 6 zákona č. 22/2004 Z. z. Rovnako registráciou a zaškrtnutím príslušného políčka so súhlasom užívateľ vyjadruje uvedený súhlas a výslovnú žiadosť s prijímaním reklamy.
- Bez ohľadu na vyššie uvedené, užívateľ alebo návštevník výslovne súhlasí s tým, aby poskytovateľ zbieral, skladoval, spracovával, upravoval, a pre svoje obchodné a marketingové činnosti a ciele poskytoval všetky osobné údaje, ktoré sám užívateľ alebo návštevník do systému zadal, pre seba alebo pre tretie osoby.
Pravidlá diskusie a pridávania obsahu
- Každý, kto sa mieni zapájať do diskusií k príspevkom na portáli Status23 je povinný oboznámiť sa s Pravidlami používania portálu aj Pravidlami diskusie na portáli (ďalej aj „pravidlá diskusie“) prejaviť súhlas s právami a povinnosťami v nich uvedenými a ak je to potrebné pre využívanie danej služby sa zaregistrovať. Neregistrovaný užívateľ vidí obsah portálu, ale nemôže vyjadrovať svoj názor v komentároch a pod. Na pridávanie iného obsahu nad rámec komentárov sa vyžaduje predplatená služba niektorého z príslušných z balíkov.
- Za obsah portálu sa považujú akékoľvek užívateľmi pridané, aj portálom spracované informácie, či už vo forme blogov, videí, tabuliek, grafov a súťaží, zvukových či obrazových príspevkov alebo komentárov pod existujúci obsah. Obsah portálu slúži na výmenu politických a iných názorov odbornej aj laickej verejnosti a prezentovanie vlastných politických názorov užívateľa na uverejňované témy. V prípade porušenia pravidiel diskusie alebo aj v prípade podozrenia z porušenia pravidiel diskusie prevádzkovateľ môže vymazať diskusný príspevok prípadne zrušiť registráciu (konto) užívateľa, a to bez predchádzajúceho upozornenia užívateľa. Aj pre tento prípad platí čl. 22 pravidiel použitia platformy Status 23.
- Zakazujú sa príspevky:
- obsahujúce osobné útoky, invektívy, difamujúce tvrdenia, vulgarizmy, vyhrážky, hrozby či príspevky majúce sexuálny obsah alebo podtext alebo inak môžu obťažovať ostatných diskutujúcich či iné osoby,
- obsahujúce akúkoľvek reklamu či odkazy na iné stránky alebo majúce iný komerčný charakter. Odkazy na iné stránky sú povolené, len pokiaľ plne súvisia s vecnou stránkou príspevku
- obsahujúce osobné údaje inej osoby (meno, priezvisko, adresa, telefónne číslo, dátum narodenia, rok narodenia, e-mailová adresa, rodné číslo, zamestnanie a pod.) než osoby samotného diskutujúceho s výnimkou citácií literárnych diel, t. j. mena a priezviska autora diela, pokiaľ citácie zodpovedajú skutočnosti.
- obsahujúce citácie z diel bez presného uvedenia mena a priezviska autora a názvu diela alebo v neprípustnom rozsahu,
- nečitateľné, bez jasného vecného významu,
- opakujúce ten istý obsah viackrát
- hanobiace niektorý národ, jeho jazyk, niektorú rasu alebo etnickú skupinu, alebo jednotlivca alebo skupinu osôb pre ich príslušnosť k niektorej rase, národu, národnosti, farbe pleti, etnickej skupine, pôvodu rodu, pre ich náboženské vyznanie alebo preto, že sú bez vyznania alebo inak podnecujú k potláčaniu ľudských práv a slobôd alebo podnecujú k akejkoľvek nenávisti či násiliu,
- ktoré zasahujú alebo môžu zasiahnuť do práva na ochranu osobnosti akejkoľvek osoby,
- ktoré zasahujú alebo môžu zasiahnuť do práva na ochranu dobrej povesti právnickej osoby alebo obsahujú nekalosúťažný obsah,
- propagujú užívanie omamných a návykových látok,
- ktorých obsah podnecuje k spáchaniu trestného činu, priestupku alebo neplneniu zmluvných alebo zákonných povinností alebo obsahuje poplašné správy,
- ktoré inak obmedzujú vecnú diskusiu na portáli alebo sa priamo netýkajú vecnej stránky príspevku.
- Diskusné príspevky vyjadrujú vlastné názory užívateľov alebo návštevníkov portálu a ich obsahová stránka nemusí byť správna alebo morálna. Za tento obsah nenesie prevádzkovateľ žiadnu zodpovednosť, zodpovedá za neho samotný užívateľ alebo návštevník, ktorý príspevok pridal. Každý užívateľ a návštevník portálu má však možnosť nahlásiť nevhodný diskusný príspevok, t. j. príspevok, ktorý je v rozpore s týmito pravidlami diskusie, ktorý môže byť následne administrátorom stránky na základe jeho vlastnej úvahy vymazaný. Každý kto pridáva obsah na portál je povinný rešpektovať autorské práva v zmysle zákona č. 185/2015 Z. z. a iné príslušné právne predpisy Slovenskej republiky a Európskej únie v oblasti autorstva a copyright práv. Každý kto poruší práva a povinnosti vyplývajúce z autorských práv nesie zodpovednosť za ich porušenie. Prevádzkovateľ portálu neoveruje a nekontroluje užívateľmi zverejnený obsah a preto nemôže zaň zodpovedať. Akékoľvek porušenie autorských práv sú užívatelia alebo návštevníci povinný bezodkladne nahlásiť prevádzkovateľovi.
- Prevádzkovateľ odporúča užívateľom a návštevníkom nezverejňovať akékoľvek svoje ďalšie osobné údaje ostatným užívateľom prostredníctvom diskusných príspevkov (adresa, telefónne číslo, zamestnanie, prístupové heslá, PIN kódy a podobne). Za zneužitie týchto užívateľom alebo návštevníkom zverejnených údajov nenesie prevádzkovateľ žiadnu zodpovednosť. Prevádzkovateľ je oprávnený zverejniť pri diskusnom príspevku užívateľa jeho meno a priezvisko, dátum vloženia príspevku, obrazovú podobizeň či iný údaje.
- V ostatnom sa na diskusie v plnom rozsahu vzťahujú ustanovenia Všeobecné pravidlá používania portálu Status23 a každý užívateľ je povinný sa s nimi riadne oboznámiť.
Reklamačný poriadok
- Tento reklamačný poriadok upravuje postup pri uplatňovaní akejkoľvek reklamácie na služby ponúkané a poskytované spoločnosťou Portálom „Status23“.Tento reklamačný poriadok je záväzný pre všetkých užívateľov a návštevníkov portálu. Týmto reklamačným poriadkom Poskytovateľ informuje užívateľa a návštevníka o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia reklamácie, vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť.
- Momentom zaplatenia ceny za objednanú Službu užívateľ vyhlasuje, že bol oboznámený s týmto reklamačným poriadkom.
- Poskytovateľ zodpovedá za to, že služba ponúkaná užívateľovi a návštevníkovi bude spĺňať požiadavky na kvalitu ponúkanej služby v súlade s charakterom ponúkanej služby a uzavretou zmluvou. Poskytovateľ zodpovedá za vady ponúkanej služby po dobu jej poskytovania užívateľovi alebo návštevníkovi a to v rozsahu a za podmienok uvedených v Podmienky používania platformy Status 23.
- Užívateľ alebo návštevník je oprávnený uplatniť reklamáciu:
- na kvalitu poskytovanej služby,
- na správnosť ceny vyúčtovanej za poskytovanú službu, ak má dôvodnú pochybnosť, že faktúra za Službu nebola vystavená v súlade so zmluvou a cenníkom Poskytovateľa.
- Reklamáciu musí užívateľ alebo návštevník uplatniť u Poskytovateľa bez zbytočného odkladu po tom, čo zistil vadu poskytovanej služby alebo nesprávnosť vyúčtovanej sumy, najneskôr však do 30 dní, inak právo na reklamáciu zaniká.
- Reklamáciu podľa bodu 1 tohto článku môže užívateľ alebo návštevník uplatniť:
- písomne na adrese sídla Poskytovateľa,
- e-mailom na helpdesku alebo na maile admin@status23.sk .
- Pri uplatnení reklamácie užívateľ alebo návštevník vyplní reklamačný protokol zverejnený na internetovej stránke Poskytovateľa. V reklamačnom protokole užívateľ alebo návštevník uvedie svoje identifikačné a kontaktné údaje, presne označí a popíše vadu služby a spôsob, akým sa vada prejavuje, ako aj časové vymedzenie, kedy podľa užívateľa alebo návštevníka došlo k obmedzeniu kvality poskytnutej služby. V reklamačnom protokole užívateľ alebo návštevník ďalej uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady si uplatňuje a akým spôsobom žiada vybavenej reklamácie, prípadne ďalšie potrebné údaje. V prípade reklamácie správnosti vyúčtovania za poskytnutú Službu musí užívateľ alebo návštevník uviesť aj účtovné obdobie, ktorého sa reklamácia týka.
- Poskytovateľ nezodpovedá za prípadné nesprávne údaje uvedené užívateľom alebo návštevníkom v ním uplatnenej reklamácii a za nemožnosť doručenia písomností na užívateľom alebo návštevníkom uvedenú kontaktnú adresu.
- Uplatnenie reklamácie na správnosť vyúčtovanej (fakturovanej) ceny za poskytovanú službu nemá odkladný účinok na zaplatenie úhrady, t.j. nezbavuje užívateľa povinnosti zaplatiť faktúru v lehote splatnosti.
- Poskytovateľ si vyhradzuje právo neuznať reklamáciu, ak zníženie kvality Služby spôsobili:
- okolnosti vylučujúce zodpovednosť,
- neodborné alebo neoprávnené zásahy užívateľa alebo návštevníka do nastavení Služieb alebo iných tretích osôb, ktorým užívateľ alebo návštevník umožnil vedome alebo nevedome, a to aj svojím nedbanlivostným konaním, takýto zásah alebo
- ak užívateľ alebo návštevník uplatnil reklamáciu po uplynutí 30 dní odo dňa, keď vadu alebo nesprávnosť vyúčtovania zistil.
- Za deň začatia reklamačného konania sa považuje deň, keď užívateľ alebo návštevník uplatnil reklamáciu u Poskytovateľa, t. j. deň, keď písomná reklamácia je doručená Poskytovateľovi v súlade s týmto reklamačným poriadkom. V prípade, ak uplatnená reklamácia neobsahuje všetky požadované údaje podľa tohto reklamačného poriadku, reklamačné konanie začína až dňom doručenia všetkých požadovaných údajov. Ak užívateľ alebo návštevník ani na výzvu Poskytovateľa nedoplní chýbajúce údaje, reklamácia bude považovaná za neopodstatnenú.
- Ak Služba, ktorú užívateľ alebo návštevník reklamuje, vyžaduje prístupové údaje (heslá) do systému, je užívateľ alebo návštevník povinný príslušné údaje (heslá) oznámiť pri uplatnení reklamácie. Pokiaľ tak neurobí, dňom začatia reklamačného konania bude až deň dodania prístupových údajov užívateľom alebo návštevníkom.
- Pri uplatnení reklamácie poštou alebo prostredníctvom e-mailu doručí Poskytovateľ užívateľovi alebo návštevníkovi potvrdenie o prijatí reklamácie na ním uvedenú kontaktnú adresu, prípadne e-mailovú adresu; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak užívateľ alebo návštevník má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
- Poskytovateľ prešetrí uplatnenú reklamáciu bez zbytočného odkladu po jej uplatnení a rozhodne o spôsobe vybavenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa jej uplatnenia. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie uvedenej má užívateľ alebo návštevník právo od zmluvy odstúpiť alebo právo na výmenu služby za inú v tej istej cene.
- O vybavení reklamácie vydá Poskytovateľ užívateľovi alebo návštevníkovi výstupný protokol, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ktorý je potvrdením o vybavení reklamácie. Spolu s odovzdaním výstupného protokolu predávajúci splní aj svoju povinnosť, ktorá mu z reklamácie vyplýva.
- O vybavení reklamácie informuje Poskytovateľ užívateľa alebo návštevníka zaslaním e-mailovej správy spolu s výstupným a príp. aj prijímacím protokolom na e-mailovú adresu užívateľa alebo užívateľa , v prípade, ak užívateľ alebo návštevník požiadal o zaslanie informácie o vybavení reklamácie prostredníctvom e-mailu. Ak užívateľ alebo návštevník požiada o zaslanie informácie poštou, Poskytovateľ zašle výstupný a príp. aj prijímací protokol na kontaktnú adresu užívateľa alebo návštevníka uvedenú v reklamácii.
- Poskytovateľ je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru k nazretiu. Evidencia o reklamácii musí obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.
- Ak sa na poskytovanej službe vyskytne vada, ktorú možno odstrániť, má užívateľ alebo návštevník právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie. Poskytovateľ je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje Poskytovateľ.
- Užívateľ alebo návštevník má v rámci reklamačného konania právo odstúpiť od uzavretej zmluvy:
- ak ponúkaná služba vykazuje vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa služba mohla riadne využívať ako služba bez vady,
- ide síce o odstrániteľné vady, avšak portál sa nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady službu riadne využívať; za opätovné vyskytnutie sa vady sa považuje stav, ak sa rovnaká vada vyskytne tretíkrát po jej najmenej dvoch predchádzajúcich odstráneniach,
- ide síce o odstrániteľné vady, avšak portál sa nemôže pre väčší počet vád službu riadne využívať; za väčší počet vád sa považujú súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné vady, ktoré bránia riadnemu využívaniu služby,
- Poskytovateľ nevybaví reklamáciu v 30-dňovej lehote (v tomto prípade sa má za to, že ide o neodstrániteľnú vadu).
- Poskytovateľ sa môže s užívateľom alebo návštevníkom dohodnúť o vybavení reklamácie výmenou reklamovanej Služby za inú.
- Ak sa na ponúkanej službe objavia iné neodstrániteľné vady, má užívateľ alebo návštevník právo na primeranú zľavu z ceny služby.
- Pri vybavovaní reklamácie poskytnutím zľavy z účtovanej (fakturovanej) ceny sa prihliadne na charakter vady, dobu jej trvania a možnosť ďalšieho využívania služby. O výške poskytovanej zľavy rozhoduje konateľ Poskytovateľa, najčastejšie pridelením kreditov.
- Poskytovateľ vybaví reklamáciu a ukončí reklamačné konanie jedným z nasledovných spôsobov:
- odstránením vady poskytovanej služby,
- výmenou služby za inú po predchádzajúcej dohode ,
- vrátením ceny zaplatenej za poskytovanú službu (pri odstúpení od zmluvy)
- vyplatením primeranej zľavy z ceny poskytovanej služby,
- odôvodneným zamietnutím reklamácie.
- V prípade uznania reklamácie týkajúcej sa správnosti vyúčtovanej sumy, Poskytovateľ zúčtuje oprávnene reklamovanú cenu za službu v najbližšom zúčtovacom období, prípadne obdobiach až do vrátenia celej oprávnene reklamovanej ceny, prípadne dohodne s užívateľom alebo návštevníkom predĺženie predplateného obdobia poskytovania Služby. Pokiaľ bola cena účtovaná (fakturovaná) za jednorázovo poskytnutú službu, suma vo výške oprávnene reklamovanej čiastky sa vráti.
- Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom 1.9.2019. Zmeny a doplnenia tohto reklamačného poriadku sú platné a účinné od ich zverejnenia, nové znenie reklamačného poriadku nahradzuje staršie znenie v prípade ak sú odlišného obsahu. V prípade ak nie sú odlišného obsahu tak sa navzájom doplňujú. Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmeny a doplnenie tohto reklamačného poriadku bez predchádzajúceho upozornenia.
- Dohľad nad dodržiavaním povinností zo strany Poskytovateľa služieb vo veciach ochrany spotrebiteľa v zmysle platnej právnej úpravy vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia.